CALCUTA ONDOAN HITZALDIA
Nahiz eta aniztasunaren inguruko ezagutza zabalak eskuratu ditugun
lauhileko honetan zehar, Calcuta ondoko jardunaldiari esker geure ikuspegia
zabaldu eta errealitatea beste betaurreko batzuekin ikusteko aukera eman zigun.
Burututako jarduera eta hausnarketek; berdintasuna, aniztasuna, ugaritasuna,
desberdintasuna, onarpena, errespetua, enpatia, inklusioa, Eurozentrismoa eta
aniztasunarekin lotutako bestelako kontzeptu eta baloreak lantzea zuen helburu.
Beti ere, gizarteko esterotipoak hautsiz.
Bigarren zatian, gure kasuan, mapa mundiaren lana jorratu genuen. Bertan,
hainbat kontzepturen inguruan hausnartu genuen. Esaterako, gure mapa mundian
Europa maparen erdian jarrita dago beste kontinenteak gurearen inguruan jarrita
eta ezin aipatu gabe utzi kontinente bakoitzaren tamaina irrealak. Beste
ikuspuntu batetik ikusten badugu mapa, beste perspektiba batekin ikusi genezake
eta horretaz ez gara konturatzen. Azken finean, geure errealitatearen
erosotasunean bizi gara eta honek geure ikuspuntutik zein bizimodutik haratago
zer dagoen kontziente ez izatea eragiten du. Honek, hainbat ondorio ateratzera
eraman gintuen. Potentzia mundialak beste herrialdeen gainetik daude, diruak
dena mugitzen du, gizon txuri, dirudun eta okzidentalak (androzentrismoa)
lagundurik, bera gizarteko erreferente izanez eta berarengandik desberdina den
guzti hori, emakumea esaterako, alde batera utziz, gizonen menpeko bihurtuz.
Eurozentrismoa besteak baino
hobeagoak sentitzea, besteak gutxiestea eta gizartearen erreferenteak ez izatera
bultzatzea eta besteen menpekoak izatea eramaten du, Europarren kultura
identitatea nagusituz. Bestalde, talde txikitan ere besteen onarpena
bilatzen dugu, beldurra diogulako desberdin izateari eta pertenentzia
sentimendua galtzeari edo ez izateari. Azken finean, norma zehatz batzuk ez
jarraitzeagatik baztertua izatea.
Honekin kontuan hartu behar dugu, ez dela gizartearen errua bakarrik,
baizik eta talde, arraza, esterotipoak arauak… jarraitzen ditugula onartuak
izateko eta gaizki begiratua ez izateko. Ondorioz, homogeneotasuna bilatzen
dugu singulartasuna eta berezitasuna aldera batera utziz. Homogeneotasunak,
denak berdinak izateak eta kultura bakarra partekatzea eta jarraitzea darama,
aniztasun hori hautsiz. Honela, gizarte estrukturaren kontrola sustatzen du,
errazagoa izanez identitate bakarrarekin lan egitea. Homogeneotasunaren ideia
hautsi behar dugu, kultura integratzailerako bidea jarraituz eta ezberdintasun
hori onartuz. Ezberdintasun hori, estimatu edo aitortzeko ezinbestekoa izango
da hezkuntza inklusibo baten ildotik jarraitzea. Hau da, ez da nahikoa ezberdin
den hori onartzea (integrazioa) hortik haratago joan behar da guztien parte
hartze eta entzute aktiboa sustatuz, komunitate sentimendua bultzatuz. Ez da
nahikoa haiek gizartean onartuak izatea soilik, baizik eta, beraiek gizartearen
parte direla eta onartzen ditugula sentitu behar dute, horretarako hauen parte
hartze aktiboa bermatuz gizartean.
No hay comentarios:
Publicar un comentario