HAUR GUZTIEK BIZI KALITATE BERA AL
DUTE?
Bota dezagun begirada bat gure errealitatetik at; Zer, gustuko duzu ikusten
duzuna? Guztia ez da gure mundu txiki honetan ikusten duguna bezain polit eta
erraza, badaude familia askotako haurrak eskolara joan ezin dutenak, gure
herrian horregatik, eskolara joateagatik, kexatzen dabiltzan bitartean. Ikusi
berri dugun filma honek, benetako errealitatea zein den ikusteko aukera eman
digu.
Kasu honetan, hezkuntza ezinezkoa den amets
bat dirudi, "ipuin dibertigarriak" irakurtzen ikasi nahi duen neska
batentzat. Protagonistak eskolara joateko duen motibazioa ikaragarria
da, ikasteko nahi handia duelako. Horretarako, aurrean jartzen zaizkion oztopo
zein zailtasun guztiei aurre egiteko kemena erakusten du.
Baktaik bizitzarako eskarmentua eman digu, hau da, bai eskolara joateko eta
baita egunerokotasunean jartzen dizkioten traba guzti horiek gainditu eta bere
helburua betetzeko asmoz aurrera jarraitzen duelako. Hori gaur egungo gure
errealitatera eramanez gero, berdina gertatuko litzateke? Noski ezetz, gaur
egungo gazte askok ez dutelako estimatzen duten bizi kalitatea, eta gutxi
izango balitz guztiagatik kexatzen dira. Film honetako protagonista bere amaren
ezpainetakoarekin konformatzen da, ez du gehiago behar, guk ordea, “Bic”
boligrafoak behar ditugu, ez digu balio edozein boligrafok.
Haur asko eskolara joan ezin diren bitartean, beste asko gogo gabe joaten
dira. Zer ari gara egiten? Eskolara joateko aukera duten haur guztien arrakasta
bermatzen al da? Ez, ondorioz, horrek sortzen du gogo gabezia, eskola soilik
pertsona jakin batzuei zuzendua baitago oraindik ere. Ikasleen emaitzetan
fijatzen gara, hau da, emaitza arrakastatsuetan, kalifikazioetan. Aldiz,
praktika arrakastatsuak bermatu ahal izateko pertsonaren garapenari,
metodologiari, aniztasuna onartzeaz eta ekitatearen garrantziaz jabetu eta
erreparatu behar diogu, eta ez kalifikazioari.
Protagonistak, eskolara joateko guztia lortzen duenean, (koadernoa,
ezpainetakoa boligrafo gisa…) esfortzu askoren ondoren, eskolara joateko
debekua jasotzen du. Neskak beste gauza batzuk egiteko (zaintza lanak) direla
esanez. Genero ikuspegitik, ikusten da nola emakumea zapaldua dagoen, ezin
duelako eskolara joan.
Bestetik, istorio honek salaketa latza
egiten du, Afganistango talibanen ondorengo egoera sozialaren metaforetan
oinarrituta: baliabide gutxi dituzten eskolak, haurrek indarkeria hartzen duten
portaera eredu gisa, emakumeak, haurrak eta helduak, abusuaren subjektu gai
nagusiak dira... Haur hauek, jolasa errealitatean bizi duten egoeraren
isla da. Adibidez, kobazuloan bahiturik dituzten haurrak neskak dira, beraz
atxilotzen dituztenak emakumeak direla argi uzten da. Emakumeak edo haur neskak
bahitzea ez da kasualitatea; bahitzaileek esaten baitiete politak eta ederrak
direlako bahitzen dituztela. Beraz emakumearen gorputza eta izatea giltzapetu
nahi dituzte objektu soil bat bilakatuz. Jolasarekin jarraituz, filma metafora
batekin amaitzen da, errealitatearen isla dena. Herri horretan haurrak
Talibanak izango balira bezala jolasten dute eta norbaitek hiltzeko itxura
egiten duenean, besteak hiltzen denaren itxura egin behar du, bestela, hau da,
hiltzen ez bazara, ez zaituzte bakean utziko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario